Aktiva medlemmar bidrog till ett bra årsmöte

Fler än 25 personer var med och gjorde årsmötet 2015 till en succé.

Vi samlades kl 15.00 centralt i Stockholm. Alla bjöds på kaffe och fikabröd och stämningen blev genast bra. Det brukar bli så när Forbinaägare får prata med varandra.

IMG_2982Innan det officiella årsmötet startade hade vi förmånen att få lyssna till Micke från Sjöräddningen. Det var spännande att få höra hur de jobbar. Jag visste inte att medlemsavgiften bara räcker till driften. De är helt beroende av bidrag och donationer för att kunna skaffa nya båtar. Vi fick höra skillnaden mellan Sjöräddningen och Sjöassistans. Micke berättade också om de olika båtarna de har samt gav exempel på mer eller mindre dramatiska räddningsinsatser de har gjort. Forbinaklubben tackar Micke genom att skänka  1 400 kr till Sjöräddningen.

Nu startade själva årsmötet. Vår ordförande Martin ledde oss med en fast men ändå varsam hand genom de olika punkterna. Det var härligt att höra medlemmarnas engagemang i hur vi tillsammans kan göra klubben ännu bättre. Det verkar finnas ett uppdämt behov av att få vara med på aktiviteter och skaffa sig båtprylar med Forbinaloggan på. Styrelsen antog utmaningen!

Vår kassör Jarl presenterade ekonomin som ser riktigt bra ut. Därför är budgeten för aktiviteter och prylar kraftigt höjd för nästa år.

Styrelsen presenterade en ny hemsida och slog ett slag för vår Facebookgrupp.

Det var extra kul att flera av de som var med och grundade Forbinaklubben var på plats och kunde berätta om tankarna med klubben.

Den gamla styrelsen fick ansvarsfrihet. Vi tackar avgående Carina Nordstedt för sitt starka engagemang i styrelsen och välkomnar June Mohns som ny styrelseledamot. Den nya styrelsen, som du kan läsa mer om här, består av:

Martin, ordförande
Jarl, kassör
Kaj, ledamot
Micke, ledamot
Nils, ledamot
June, ledamot.

IMG_2995Efter det officiella styrelsemötet fick vi lyssna på två personer från Boatcare.se som berättade hur man gör för att få upp glansen på båten. Det var mycket intressant och jag såg flera personer (inklusive undertecknad) skruva på sig när de insåg att de gjort fel i flera år. Boatcare.se presenterade produkter och en femstegsprocess för att få glans även på riktigt dåliga ytor.

Med raska steg tog vi oss sedan till restaurang Kinamuren där Forbinaklubben bjöd på middag. Stämningen blev nu ännu bättre och det var härligt att få prata båtar och båtminnen med likasinnade.

Det var en mycket bra stämning och styrelsen fick flera glada tillrop om att fortsätta på den inslagna vägen.

Nu längtar vi alla till sommaren så att vi får åka med våra fina båtar. Men först kommer båtmässan i Älvsjö och då kommer vi ha ett extrainsatt årsmöte för att slå fast stadgeändringarna.

Vid tangentbordet

Kaj Hattenhauer