I år fyller Forbinaklubben 20 år. Den startades 1999 och fortfarande i dag har vi kvar medlemmar som var med från början.

Jubimeumårets första klubbaktivitet blev vårt årsmöte. Fler än 50 personer tog sig till Karlstad för att vara med på årsmötet som hölls i Forbinavarvets lokaler.

Tack till Micke, Stefan, Göran och Lena som hade ordnat så finns för oss. När vi kom så hade de dukat upp tre långbord. De första medlemmarna anlände redan kl. 12.00. Efter härligt mingel och diskussioner om både nya och gamla Forbinabåtar samt prat med Göran, Stefan och Micke om hur man bygger och har byggt båtarna så bjöd varvet på en riktigt god och stor lunch.

Årsmötet avlöpte enligt plan. Kaj valdes som ordförande för årsstämman och gick igenom verksamhetsberättelsen. Jarl gick igenom siffrorna. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet.

Två av personer i styrelsen valde att avsluta sina uppdrag. Stort tack till Micke Glatz som i många år hjälpt Forbinaklubben med många praktiska saker. Stort tack till Micke Kraft som på senare tid fungerat som en utmärkt skicklig klubbmästare. Dessa två ledamöter ersattes av Mats Aspington och Lars Wadle. Båda erfarna båtägare och erfarna klubbmedlemmar. Välkomna! Vi kommer att presentera styrelsen i kommande artiklar.

Ordförande Kaj Hattenhauer bad om att få bli ordinarie ledamot och har lovat att fortsätta sitt arbete med hemsida och Facebook. June Mohns tackade ja till att bli ordförande.

Vi ser fram emot att låta den nya styrelsen få fortsätta att driva Forbinaklubben.

Efter årsstämmohandlingarna bjöd klubben på bubbel och tilltugg och visade och sålde saker ur vårt butikssortiment. Det blev mycket populärt.

Vid 17-tiden började folk droppa av och göra i ordning sig till den gemensamma middagen som hölls på Brasseriet.

Det var magiskt att se alla 52 personer med Forbinabåtar som gemensamt intresse. Vi fick mycket bra service och riktigt god mat. Det pratade mycket båtar och båtliv. Det kom upp många idéer om hur vi kunde göra klubben ännu bättre.

Klockan 23 ryktades det om en efterfest på Bishop Arms, men vid det här laget var undertecknad bra trött och valde att tacka för sig. Både som ordförande och som gäst.

Tack till alla ni som gjorde det här årsmötet till ett av de bästa!

Kaj Hattenhauer
Avgående ordförande

Årsberättelsen hittar du här:

Powerpoint från årsmötet hittar du här: